A Leggyakoribb hibák elhárítása:
678 - Nincs válasz:
678 - There is no answer:
Az első lépés, hogy ellenőrizd a modemek állapotát. A D-link ADSL-modem előlapi állapotjelzői:
Ha a POWER lámpa nem világít, akkor ellenőrizd, be van-e dugva a konnektorba a modem, és kap-e áramot. Ha a Status lámpa gyorsan villog, az eszköz -1-2 perc alatt- öntesztet végez. Ha ezután sem működik, hívd fel a telefonos ügyfélszolgálatot! Amikor a lámpa világít, az eszköz megfelelően működik. Ha az ADSL Link/Act lámpa nem világít, nincs szinkron a központ és a modem között, indítsd újra a modemet, hogy elölről kezdje a szinkronizációt. Ha a lámpa villog, akkor a szinkronizáció folyamatban van, ez maximum 1-1,5 percet vesz igénybe, amennyiben ezután nem áll helyre a kapcsolat, hívd fel a telefonos ügyfélszolgálatot! Amennyiben a lámpa pulzál, a DSL-kapcsolat él és adatforgalom van rajta. Ha az Ethernet Link/Act lámpa nem világít, akkor ellenőrizd a modem és a számítógép közötti kábelt, esetleg cseréld ki! Ha így sem működik, akkor nagy valószínűséggel a modem Ethernet-portja (a modem csatlakozó része, amelybe a hálózati kábel csatlakozik) vagy a hálózati kártya csatlakozója hibás. Ez esetben cseréld ki a hálózati kártyát; ha ez után sem működik, akkor hívd fel a telefonos ügyfélszolgálatot! Ha a lámpa világít, a számítógép és a modem között kapcsolat van. Amikor a lámpa pulzál, adatforgalom van a modem és a számítógép között.
691 - Hozzáférés megtagadva, mert a felhasználónév és/vagy jelszó érvénytelen:
691 - Access denid because usernam and/or passworld is invald on the domain:
Ellenőrizd, hogy a felhasználónevet (a szerződésben bejelentkezési azonosítóként szerepel) és jelszót megfelelően írtad-e be a tárcsázóba:
- A jelszót megfelelően kis-nagy betűkre odafigyelve írtad-e?
- A jelszó beírásánál figyeltél-e az eltérő karakterekre is (I-i, O-0)?
Ha ezek után se menne a csatlakozás, hívd fel a telefonos ügyfélszolgálatot, hogy megtudd:
- nincs-e központi probléma,
- nem korlátozták-e az előfizetésedet.
769 - A megadott cél nem érhető el:
769 - The specified destination is not reachable:
Ellenőrizd, hogy a hálózati kártya megfelelően van-e telepítve, esetleg nincs-e letiltva!
A letiltott eszközt engedélyezni a
Ilyenkor hívd a Rendszergazdát!
További, ritkábban megjelenő hibaüzenetek:
619 - A port levált, leválasztva:
619 - The port is disconnected:
Valószínűleg a hálózati kártya meghibásodott, esetleg a gép újraindítása vagy hálózati kártya újratelepítése segít.
Hálózati kártyádat az ahhoz kapott telepítő CD-vel installálhatod újra. Ha ez segít, akkor vélhetően hálózati kártyádat cserélni kell.
630 -A port hardware hiba miatt leválasztva:
630 -The port was disconnected due to hardware failure:
A hálózati kártya valószínűleg rosszul van telepítve.
Előfordulhat, hogy a hálózati csatoló (a hálózati kártyába bedugott vezeték) hibás. A lehetőségekhez képest próbáld meg másik vezetékkel! A tárcsázó nincs megfelelően telepítve. Installáld újra a Telepítő CD segítségével, és hozz létre új kapcsolatot a Kapcsolatvarázslóval. Amennyiben a hiba nem szűnik meg, érdemes szakembert hívni a számítógép átvizsgálásához.
645 - Belső azonosítási hiba:
645 - An internal authentication error:
Ez a hiba csak Windows 95/98/ME alatt jelentkezik. A probléma megoldásához ellenőrizd:
- Van-e telefonos hálózati csatoló telepítve a hálózatba?
- A titkosított jelszó vagy az adattitkosítás be van-e kapcsolva? (Ha igen, akkor vedd ki a jelölést!)
Amennyiben ezek nem segítenek, akkor újra kell telepíteni a hálózatban a gépedet (Microsoft Ügyfél, Családi Bejelentkezés). Szélsőséges esetben a TCP/IP újratelepítése is megfelelő megoldás lehet, esetleg a teljes kommunikációs rendszer újratelepítése is segíthet.
692 - A modem hardverhibát jelzett:
692 - Hardware failure in port or attached device:
Ellenőrizd a hálózati kártyádat, hogy nincs-e letiltva!
A letiltás feloldásának módját megtalálod a 769-es hibaüzenetnél. Amennyiben nem ez a gond, akkor telepítsd fel gépedre újra a hálózati kártyát a hozzátartozó telepítő CD segítségével! A tárcsázó programot próbáld meg újratelepíteni a Telepítő CD segítségével, és hozz létre egy új kapcsolatot a Kapcsolatvarázslóval!
720 - A PPP vezérlő protokoll nincs beállítva:
720 - No PPP control protocols configured:
Ebben az esetben a TCP/IP protokoll vagy a teljes Windows-kommunikáció újratelepítése válhat szükségessé.
Ha ezek után se menne a csatlakozás, hívd fel a telefonos ügyfélszolgálatot, hogy megtudd, nincs-e központi probléma.
733 - A PPP vezérlő protokoll erre a hálózati protokollra nem érvényes a szerveren:
733 - The PPP control protocol for this network protocol is not available ont he server:
Ellenőrizd, hogy a felhasználónevet (a szerződésben bejelentkezési azonosítóként szerepel) és jelszót megfelelően írtad-e be a tárcsázóba:
- A jelszót megfelelően kis-nagy betűkre odafigyelve írtad-e?
- A jelszó beírásánál figyeltél-e az eltérő karakterekre is (I-i, O-0)?
Mivel a jelszót nem látni, ezért érdemes újra beírni azt. Ellenőrizd, hogy nincs-e több hálózati kártya a számítógépben, ha igen, akkor ellenőrizd, hogy a megfelelő kártya van-e csatlakoztatva az ADSL-modemhez!
734 - A PPP kapcsolatvezérlési protokoll meg lett szakítva:
734 - The PPP link control protocol terminated:
Kapcsold ki a jelszó titkosítást, ehhez kattints a tárcsázó Tulajdonságok gombjára!
Ezt követően válaszd a Biztonság menüpontot és a Tipikus (ajánlott beállítások) pontban az Identitásom érvényesítésének módja legördülő menüből válaszd a Titkosítatlan jelszó engedélyezése lehetőséget! Amennyiben az előzőek sem járnak sikerrel, akkor hozz létre új kapcsolatot!
2010.november.17.